Thursday, September 8, 2011

8/8 2011

Det har været vaskedag i dag. Vi har fået installeret en økologisk vaskemaskine som vi har afprøvet i dag. Ved samme lejlighed fik vi også installeret en økologisk tørretumbler. Det må siges at det virker perfekt. Vaskemaskinen vasker en 40 grader på ca. 4 timer. Tørretumbleren tørrer på ca. 2 timer. Vaskemaskinen består af en sort affaldssæk der fyldes med sæbe og vasketøj, snøres til og lægges i solen og WUPTI tøjet har fået en 40g vask. Tørretumbleren er en ganske alm. tørresnor og klemmer.

Der er også blevet skuret dæk, Peder gik i gang med tandbørsten og skurede rundt om sceptrene og det sidste rustfri er blevet poleret færdigt.

Vi nyder det gode vejr der er hernede, der er morgenkaffe på dækket hver morgen og aftensmaden nydes også på dækket. De sidste par dage har det været meget varmt, så vi har været på stranden og bade. Vandet er ikke så varmt men det lækkert at blive svalet lidt af i middagsheden.

Vi må gi Inge ret i at det er vigtigt at bruge masser af solcreme, eller kommer man til at se gammel ud inden der er gået mange dage. (Se vedlagte foto.)


Peder skurer dæk


Se hvad der sker når man ikke bruger solcreme


Hvem er hvem????


Vores økologiske vaskemaskine


Morgenbord på dækket (30g)


Økologisk tørretumbler.

Både Peder og jeg glæder os til at vores koner kommer på besøg. De kommer i næste uge og er her i 14 dage. Vi skal kun sove 7 nætter mere.

5 comments:

  1. Hej i to
    Det glæder mig, at mine formaninger om at bruge solcreme har haft sin virkning ;-)
    Og jeg glæder mig også til at ses med jer igen, jeg er begyndt at finde ting frem, som skal med ned til jer. Meen jeg skal vist have sorteret lidt i det! Vægten er ikke god til en flyvetur.
    Vi ses lige om lidt...
    Kærlig hilsen Inge

    ReplyDelete
  2. Øh disse billeder af for meget sol er da ikke fra lige nu. I så jo sådan ud da vi sejlede fra Brest til Lagos så den må i længere ud på vandet med
    Mange hilsner
    Lars

    ReplyDelete
  3. Hej Peder og Jørgen!
    Jeg glæder mig også van(d)vittigt til at være sammen med jer.Rart,at båden er så veludstyret!
    Hvor mange undskyldninger mon I kan finde på for at gå på værtshus?
    Køb solcreme med en højere faktor!!
    Mange kærlige hilsner
    Inga

    ReplyDelete
  4. Kan se at solen skinner hvor I er. Kan du ikke smide lidt i en sort plastiksæk og sende det hjem til det kolde nord? :-)

    ReplyDelete
  5. Hej Mathiessen

    Det er fantastisk med sådan en økologisk tørretumbler, der kan installeres alle vegne:o) Annette ryder op her på kontoret i dag; mon du mangler din (og Dollys) gule klud enten til rengøring eller til at tørre sved af panden - det er da nogle fornuftige temperaturer I har:o) pyyhhhh Det er dejligt at kunne følge med i, hvor langt I er kommet. Fortsat god vind.

    Mange hilsner
    Dorthe (dhe)

    ReplyDelete