Thursday, September 29, 2011



28/9 2011

I dag er det min tvillingsøsters fødselsdag, så hun skal have et stort tillykke herfra Lagos, håber hun får en rigtig god dag.

Min fødselsdag blev fejret med maner. Der var pyntet op med flag og lys, der blev sunget fødselsdagssang. Nogle englænder kom forbi båden og sang med. Der var også en masse gaver. Af Inga fik jeg en flot havelampe som hun har taget med hjem for mig. Af Inge og Peder fik jeg en slangebøsse, de mener at når jeg ikke kan fange fiskene, må jeg da kunne skyde dem, så nu samler vi stenene fra oliven. Da vi tog af sted fra Marselisborg fik jeg en lille skattekiste af min familie. Den måtte ikke åbnes før d. 28/9. Den var fyldt med snolder og andet godt. Inde i låget havde de skrevet en fødselsdags hilsen. Her ved siden af os, ligger der et engelsk ægtepar, Jackie og Roy, der har en lækker lejlighed tæt ved havnen. De havde inviteret os til en lille komsammen i lejligheden. Roy har selv været en tur på St. Lucia og har fortalt en del om det. Da vi stod ud af elevatoren, blev vi modtaget af Roy, med paryk og bermudashorts, med ordne ”Hallo mann, welcome to St. Lucia, banan and marihuana.” Der var fødselsdagskage med lys, øl – vin og små snitter med laks og kaviar. Jow jow, der manglede skam ikke noget.

Jeg vil lige sige tusind tak til alle der har sendt en hilsen på min fødselsdag. Det er rart at der nogle der tænker på en, når man er lang hjemmefra.

Om aftenen gik vi alle fire ud og spise. Inge og Peder fil sværdfisk, Inga og jeg fik tun steak. Vi skulle tideligt til køjs, da pigerne skulle flyve kl. o5:55, næste morgen.

Det har været dejligt at hav pigerne på besøg i 14dage. Der har været mange gode oplevelser.  Nu glæder vi os bare til at de kommer til Gran Canarie. Håber de kommer godt hjem.


Morgenbordet


Kisten med snolder


”Hallo mann, welcome to St. Lucia, banan and marihuana.”


Jackie og Roy


Fødselsdagskagen


Det glade par


Farvel til pigerne "snøft"

5 comments:

  1. Hej i to søfolk
    Tusind tak for dejlige dage sammen med jer i Lagos, det var så godt at besøge jer og se, hvor og hvordan det er i tilbringer hverdagene.
    Og så det dejlige vejr og havet, det nød jeg meget.
    Vi havde en fin tur hjem, den tog lidt lang tid - der var jo lang ventetid i Hamborg. Men det var nu fornøjeligt at sidde i lufthavnen, det skete mange ting! Bl.a.var vi da lige ved at blive evakueret, fordi der stod en lille rygsæk uden ejermand på en bænk! Den blev undersøgt grundigt af en ekspert, omringet af politi og security. Der var vist ikke andet i den end legetøj;-)
    Ha det nu godt dernede.
    Kærlig hilsen Inge

    ReplyDelete
  2. Hej til søens folk! :)

    ReplyDelete
  3. Hej I to sø bannaner

    Alt vel i DK håber alt vel Largos.

    Mvh Morten Letmatros Lisberg

    ReplyDelete
  4. Kan i sove trygt og godt hver nat...

    Hvis der er problemer med at holde regnen ude, så sender jeg bare en "prosenning" ned til jer ;-)

    M.Lisberg alias Peter P Dahl.

    ReplyDelete
  5. Hej Peder og Jørgen!

    Jeg vil også gerne sige tusind tak for 14 dejlige, uforglemmelige dage.

    Luksus at blive guidet af ”indfødte”. Lagos er en charmerende og gæstfri by. Selv myggene tog sig kærligt af os.

    En FANTASTISK ferie!

    Hjemturen var underholdende, sjov og l a n g. Vi fik brugt vores fantasi og humor i lufthavnen og i bussen.

    Det blev til mange tøsefnis. Jeg kom først hjem fredag – tog lige en Bed and Breakfast på Segaltvej. Vi kom

    hjem til sol og sommer.

    Hold jer muntre, I gæve sømænd!

    Kærlig hilsen

    Inga

    ReplyDelete